Home » Relacje inwestorskie » Okresy zamknięte
1. Okresy zamknięte związane z publikacją raportów okresowych w EC Będzin S.A. w 2025 roku – dotyczące Osób Pełniących Obowiązki Zarządcze u Emitenta.
Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylające dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE (Rozporządzenie MAR) wprowadza pojęcie tzw. okresów zamkniętych.
Zgodnie z art. 19 ust. 11 Rozporządzenia MAR obowiązującego od dnia 3 lipca 2016 r. Osoba Pełniąca Obowiązki Zarządcze w Spółce (tj. członkowie Rady Nadzorczej oraz Zarządu lub inne osoby pełniące obowiązki kierownicze w Spółce, mające stały dostęp do informacji poufnych, bezpośrednio lub pośrednio dotyczących Spółki oraz uprawnienia do podejmowania decyzji zarządczych mających wpływ na dalszy rozwój i perspektywy gospodarcze Emitenta) nie mogą dokonywać żadnych transakcji na swój rachunek ani na rachunek strony trzeciej, bezpośrednio lub pośrednio, dotyczących akcji lub instrumentów dłużnych Emitenta, lub instrumentów pochodnych, lub innych związanych z nimi instrumentów finansowych, przez okres zamknięty 30 dni kalendarzowych przed ogłoszeniem raportu okresowego.
Mając na uwadze powyższe, Osoby Pełniące Obowiązki Zarządcze w EC Będzin S.A. obowiązują w 2025 r. następujące okresy zamknięte w związku z ogłoszeniem terminów publikacji raportów okresowych Spółki:
2. Okresy zamknięte występujące bez względu na terminy publikacji raportów okresowych w EC Będzin S.A.
Zgodnie z Rozporządzeniem MAR, osobom mającym dostęp do informacji poufnej, przed jej opublikowaniem, zakazane jest w szczególności:
Informacją poufną są określone w sposób precyzyjny informacje, które nie zostały podane do wiadomości publicznej, dotyczące, bezpośrednio lub pośrednio, jednego lub większej liczby emitentów lub jednego lub większej liczby instrumentów finansowych, a które w przypadku podania ich do wiadomości publicznej miałyby prawdopodobnie znaczący wpływ na ceny tych instrumentów finansowych lub na ceny powiązanych pochodnych instrumentów finansowych.